A resina PLA vergine hè cristallizzata è secca à un livellu d'umidità di 400 ppm prima di lascià l'impianto di pruduzzione. U PLA assorbe l'umidità ambientale assai rapidamente, pò assorbe circa 2000 ppm d'umidità in cundizioni di stanza aperta è a maiò parte di i prublemi incontrati cù u PLA derivanu da un'asciugatura inadeguata. U PLA deve esse asciugatu currettamente prima di a trasfurmazione. Siccomu hè un polimeru di cundensazione, a presenza ancu di una piccula quantità d'umidità durante a trasfurmazione di a fusione provoca a degradazione di e catene polimeriche è a perdita di pesu moleculare è di proprietà meccaniche. U PLA hà bisognu di diversi gradi d'asciugatura secondu u gradu è cumu serà adupratu. Sottu à 200 PPM hè megliu perchè a viscosità serà più stabile è assicurerà a qualità di u produttu.
Cum'è u PET, u PLA vergine hè furnitu precristallizatu. S'ellu ùn hè micca cristallizatu, u PLA diventerà appiccicaticciu è si grumerà quandu a so temperatura righjunghje i 60 ℃. Questa hè a temperatura di transizione vetrosa di u PLA (Tg); u puntu à u quale u materiale amorfu cumencia à ammorbidisce. (U PET amorfu s'agglomererà à 80 ℃) U materiale macinatu recuperatu da a pruduzzione interna, cum'è u bordu di l'estrusore o i scarti di scheletru termoformati, deve esse cristallizatu prima di pudè esse rielaboratu. Se u PLA cristallizatu entra in u prucessu di asciugatura è hè espostu à un riscaldamentu sopra i 140 F, s'agglomererà è causerà blocchi catastrofichi in tuttu u vasu. Dunque, un cristallizzatore hè utilizatu per permette à u PLA di passà per a Tg mentre hè sottumessu à agitazione.
Allora u PLA hà bisognu di un essiccatore è di un cristallizzatore.
1. Sistema di asciugatura cunvinziunale --- un asciugatore deumidificante (essiccante)
I gradi amorfi utilizati per i strati di sigillatura à calore in film sò asciugati à 60 ℃ per 4 ore. I gradi cristallizzati utilizati per estrudere fogli è film sò asciugati à 80 ℃ per 4 ore. I prucessi cù tempi di residenza longhi o temperature più elevate cum'è a filatura di fibre necessitanu più asciugatura, à menu di 50 PPM di umidità.
Inoltre, l'asciugatore à cristalli infrarossi --- L'asciugatore IR hà dimustratu di cristallizà efficacemente u biopolimeru Ingeo durante l'asciugatura. aduprendu l'asciugatura infrarossa (IR). A causa di l'altu tassu di trasferimentu d'energia cù u riscaldamentu IR in cumbinazione cù a lunghezza d'onda specifica aduprata, i costi energetichi ponu esse assai ridutti, inseme cù a dimensione.U primu test hà dimustratu chì u biopolimeru vergine Ingeo pò esse siccatu è i fiocchi amorfi cristallizati è siccati in solu circa 15 minuti.
Asciugatrice à cristalli infrarossi --- Design ODE
1. Cù u prucessu di siccatura è cristallizazione à tempu
2. U tempu di asciugatura hè 15-20 minuti (u tempu di asciugatura pò ancu esse regulabile secondu i requisiti di i clienti nantu à u materiale di asciugatura)
3. A temperatura di asciugatura pò esse regulabile (Gamma da 0-500 ℃)
4. Umidità finale: 30-50ppm
5. U costu di l'energia risparmia circa 45-50% paragunatu à l'asciugatrice disseccante è u cristallizzatore
6. Risparmiu di spaziu: finu à 300%
7. Tuttu u sistema hè cuntrullatu da Siemens PLC, più faciule per l'operazione
8. Più veloce per cumincià
9. Tempu di cambiamentu rapidu è di spegnimentu
L'applicazioni tipiche di PLA (acidu polilatticu) sò
Estrusione di fibre: bustine di tè, vestiti.
Stampaggio à iniezione: astucci per gioielli.
Cumposti: cù legnu, PMMA.
Termoformatura: conchiglie, teglie per biscotti, tazze, capsule di caffè.
Stampaggio per soffiaggio: buttiglie d'acqua (senza gassatura), succhi di frutta freschi, buttiglie cosmetiche.
Data di publicazione: 24 di ferraghju 2022